Наказ МОН від 13.02.2018 №138 «Про підготовку та проведення в 2018 році основного етапу міжнародного дослідження якості освіти PISA-2018 в Україні» (http://testportal.gov.ua/…/uploads/2018/02/nakaz_MON_138.pdf)
Наказом:
визначено терміни проведення дослідження PISA-2018 в Україні;затверджено План заходів із підготовки й проведення в 2018 році міжнародного дослідження якості освіти PISA-2018 в Україні
У 2018 році Україна вперше візьме участь у Програмі міжнародного оцінювання учнів PISA (PROGRAMME FOR INTERNATIONAL STUDENT ASSESSMENT), що проводиться під егідою Організації економічного співробітництва і розвитку (ОЕСР).
Дослідження проводиться раз на три роки й спрямоване на оцінювання систем освіти в різних країнах світу на підставі тестування 15-річних учнів. Україна долучається до більш ніж 80-ти країн, що беруть участь у PISA – 2018.PISA - 2018. Читацька грамотність та глобальна компетентність
В квітні-травні 2018 року учні шкіл України, яким на час проведення є 15 років, будуть брати участь у дослідженні PISA (Program for International Student Assessment, Програма міжнародного оцінювання учнів).
Дослідження має на меті визначити, наскільки учень зможе використовувати знання і уміння, отримані в школі, за можливих життєвих труднощів і викликів, протистояти яким ці знання й уміння зможуть допомогти. Отже, PISA має на меті визначити, наскільки в учнів розвинена здатність:
– до читання, розуміння й інтерпретації різноманітних текстів, з якими вони матимуть справу в повсякденному житті;
– до використання знань і умінь з математики у подоланні різноманітних життєвих викликів і проблем, пов’язаних із математикою;
– до використання знань і умінь з природничих наук для розв’язання різноманітних життєвих проблем, пов’язаних із певними науковими ситуаціями.
Варто зазначити, що дослідження зосереджується не на знанні програмного матеріалу, а на усвідомленні загальних принципів та ідей наукової теорії, здатності до використання отриманих у школі знань і умінь у реальних життєвих ситуаціях.
Український центр оцінювання якості освіти ( сайт Центру) підготував посібник PISA з читацької грамотності. Посібник містить резюме найважливіших теоретичних і методологічних положень рамкового документа міжнародного порівняльного дослідження PISA стосовно читацької грамотності 15-річних. В розділах посібника подані завдання й характеристики стосовно їхнього оцінювання. Також є розділ із завданнями, які вчителі зможуть використати в шкільній практиці.
Завантажити посібник можна за цим посиланням.
Для країн-учасниць можливі дві форми участі – комп’ютерна і паперова. Україна братиме участь у паперовій версії.
Також тестування рівня освіти PISA у 2018 року включатиме розділ “глобальна компетентність”, який перевірятиме уміння учнів зрозуміти та оцінити різні погляди на світ.
Дослідження має на меті визначити, наскільки учень зможе використовувати знання і уміння, отримані в школі, за можливих життєвих труднощів і викликів, протистояти яким ці знання й уміння зможуть допомогти. Отже, PISA має на меті визначити, наскільки в учнів розвинена здатність:
– до читання, розуміння й інтерпретації різноманітних текстів, з якими вони матимуть справу в повсякденному житті;
– до використання знань і умінь з математики у подоланні різноманітних життєвих викликів і проблем, пов’язаних із математикою;
– до використання знань і умінь з природничих наук для розв’язання різноманітних життєвих проблем, пов’язаних із певними науковими ситуаціями.
Варто зазначити, що дослідження зосереджується не на знанні програмного матеріалу, а на усвідомленні загальних принципів та ідей наукової теорії, здатності до використання отриманих у школі знань і умінь у реальних життєвих ситуаціях.
PISA також досліджує різноманітні аспекти життя підлітків: якість життя вдома, сім’ю, шкільне минуле. Збирається також інформація про школи: структура, організаційне, технічне і матеріальне забезпечення тощо. Ця інформація необхідна для того, щоб провести детальне вивчення факторів, які зумовлюють відмінності у читацькій, математичній і природничій грамотності учнів 15-ти років як у межах однієї країні, так і у порівнянні з іншими країнами.Україна бере участь в дослідженні вперше. Вибірково буде обрано 5000 осіб, для яких тестування триватиме 2 год., упродовж яких учні працюють з одним із 13 тестових зошитів. Кожний тестовий зошит надається великій кількості учасників тестування для того, щоб можна було здійснити порівняльний аналіз результатів тестування як у межах однієї країни, так і для всіх країн. Здійснюється також порівняння результатів соціально-значущих груп населення (порівняння за статтю, за матеріальним становищем тощо).
У дослідженні 2018 року братиме участь близько 80 країн світу, серед яких буде й Україна. Основною предметною галуззю цього циклу стане читання (читацька грамотність).Український центр оцінювання якості освіти ( сайт Центру) підготував посібник PISA з читацької грамотності. Посібник містить резюме найважливіших теоретичних і методологічних положень рамкового документа міжнародного порівняльного дослідження PISA стосовно читацької грамотності 15-річних. В розділах посібника подані завдання й характеристики стосовно їхнього оцінювання. Також є розділ із завданнями, які вчителі зможуть використати в шкільній практиці.
Завантажити посібник можна за цим посиланням.
Для країн-учасниць можливі дві форми участі – комп’ютерна і паперова. Україна братиме участь у паперовій версії.
Досвід і уроки PISA в Естонії
Наказ МОН України №601 від 14.04.2017 “Про проведення в 2017 році пілотного етапу міжнародного дослідження якості освіти РІ8А-2018 в Україні”
PISA - 2018 Інтегрована модель
Pisa: мета , завдання та особливості дослідження
Організація роботи у навчальному закладі щодо підготовки до міжнародного дослідження якості освіти Pisa-2018
Приклади завдань Pisa з математики
Відповіді до завдань Pisa з математики
Немає коментарів:
Дописати коментар